Het ruis en getier op Twitter

Enkele dagen geleden las ik een interessant artikel in De Volkskrant. Ik citeer:

Twitter is niet meer de kamer waar een goed gesprek wordt gevoerd. Het is verworden tot een plek waar de strontkar wordt leeggekieperd. Hoogste tijd dus voor een Twexit, meent Bard van de Weijer.

Ik moet de auteur gelijk geven, maar niet helemaal. Er wordt inderdaad heel wat afgeleuterd op Twitter, en als marketingtool is het helemaal niet interessant, toch niet in mijn sector.

Maar Twitter kan best nog heel nuttig en tegelijkertijd beschaafd zijn. Door bijvoorbeeld alleen nog kwaliteitsvolle mensen uit de eigen sector, klanten of mensen die met het ondernemerschap bezig zijn te volgen.

Dus weg met alle politieke partijen en personen, weg met alle mensen die ofwel inactief zijn, ofwel politiek en inhoudsloos argumenteren of hun doorgaans politieke mening als een mantra delen. Laat ik maar geen namen noemen. 😉

Daar ben ik dan op dit moment grondig mee bezig: het kaf van het koren scheiden, met als bedoeling dat ik op Twitter alleen nog mensen volg die interessante zaken plaatsen en waar ik op een beschaafde manier informatie en gedachten mee kan uitwisselen.

Maar het werkt uiteraard in twee richtingen. Het betekent immers dat ik me zelf ook moet onthouden van posts te plaatsen die niets met het werk of het ondernemerschap te maken hebben. Daar is soms wel wat wilskracht voor nodig.

Dus een Twexit? Nee, nog niet meteen. Wel fijn afstemmen en zo nuttig mogelijk maken.

Zo houd ik mijn twitterfeed netjes, interessant en fijn.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *